Kunnonpaikka alkuvuoden kovin kasvaja Pohjois-Savon matkailussa

Kylpylähotelli Kunnonpaikan liiketoiminta on kovassa kasvussa ja hotellin käyttöaste kasvoi peräti 17,8 prosenttiyksikköä edelliseen vuoteen verrattuna. Kokonaisuutena Pohjois-Savo on pienessä kasvussa.

”Pohjois-Savon alueen majoitusmarkkinoilla on tällä hetkellä useita kasvajia. Tahko jatkaa kasvu-uralla jo neljättä vuotta ja Iisalmen seudun käyttöaste nousi ensimmäisen puolen vuoden aikana 5,8%. Tämän vuoden selkeästi kovin kasvu on kuitenkin tapahtunut Kunnonpaikassa, joka on tempaissut ennenkuulumattoman kasvuloikan”, iloitsee Kuopio-Tahko Markkinointi Oy:n toimitusjohtaja Wille Markkanen.

Kunnonpaikan tilastot kasvoivat 5000 majoitusvuorokaudella

Kunnonpaikassa tilastoitiin vuoden ensimmäisellä puoliskolla 29 423 majoitusvuorokautta. Vuonna 2017 samalla ajalla majoituvuorokausia oli 24 435 kpl eli majoitusvuorokausien määrä kasvoi noin 5000 kappaleella.

Vuoden 2018 ensimmäisellä puoliskolla Kylpylähotelli Kunnonpaikan käyttöaste oli 61,5% (43,7% vuonna 2017). Vastaavalla ajanjaksolla Pohjois-Savon käyttöaste oli 45,2% ja koko maan keskimääräinen käyttöaste oli 50,6%. Kunnonpaikka on kiivennyt erittäin lyhyessä ajassa Pohjois-Savon ja koko Suomen tasolla parhaiten menestyvien matkailuyritysten joukkoon käyttöasteilla mitattuna.

“Elokuu tekee paremman tuloksen kuin viime vuonna ja syksylle on tullut erittäin hyvin varauksia. Eli mitä tässä muuta voi sanoa kuin rock’n roll”, iloitsee Kylpylähotelli Kunnonpaikan toimitusjohtaja Timo Juurakko.

Menestys perustuu uudistuneeseen ajatteluun

Kunnonpaikan toiminta hyvinvointi- ja matkailukeskuksena perustuu neljään tukijalkaan:

 

kuntoutus

hyvinvointi

majoitus

ravintolapalvelut

Kunnonpaikka kävi läpi suuren muutoksen kaksi vuotta sitten ja liiketoiminta-ajattelu uudistettiin totaalisesti – syntyi ”Kunnonpaikka 2.0”. Uudistuksen myötä liiketoiminta lähti nopeaan kasvuun ja liikevaihto on nyt puolitoistakertaa suurempi kuin ennen uudistusta.

Kunnonpaikan liiketoiminnan kehittämispisteitä käytännössä ovat olleet tuotteistus, tietojärjestelmät, talon sisäisten toimintojen nykyaikaistaminen, markkinoinnin modernisointi ja sähköisten kanavien haltuunotto.